dinsdag 28 januari 2014

screens verven

 Vandaag weer met verf bezig, maar nu met screens, deze screens heb ik laten maken bij de Ganzerik (Klik)
Er staan ,hoe kan het ook anders, Newfoundlanders op.
dit is mijn eerste keer dat ik thuis met deze screens werk.
Op de cursus van Ineke Berlyn in Oldenzaal heb ik kennis gemaakt met screens en ik vind het leuk..........


Maar op deze screens dus Newfoundlanders,  even een korte uitleg :
Een Thermoscreen is een zeefdrukscherm waarmee u een afbeelding kunt overbrengen op een ondergrond.Thermoscreens zijn op veel manieren te gebruiken, bijvoorbeeld met stofverf, inkt, ontkleuringpasta’s, bleekproducten en diverse verfproducten.

Ik gebruik dus textielverf en een witte katoen, dit heb ik nodig voor een projecr maar hieover later meer, en een zelfgeverfde lap, die heb ik uit mijn voorrad geplukt.

De screen met de goede kant boven op stof leggen


Textiel verf aan de zijkant erop. en met een credit card uitsmeren.


dan heel voorzichtig , Mal verwijderen.



 en als je wilt nog een print maken


en onder de kraan screens goed uitspoelen en dan  drogen met een handdoek .
en als de afbeelding die je met de screen op je lapje stof hebt gemaakt droog is , dit gaat heel snel, strijken met de strijk bout om alles te fixeren. en je kunt je afbeelding verwerken in bv een quilt.
..

2 opmerkingen: