zondag 30 maart 2014

NNFC Lauwersmeer


vrouwtje zeurde bij baasje al de hele week
ze wilde graag meelopen met de NNFC wandeling in Lauwersmeer gebied
mij werd niks gevraagd, vrouwtje zei alleen, dat ik het wel leuk zou vinden, er kwamen nog meer beertjes.
Dus moesten we vanmorgen om 9.45 in de auto zitten, dat viel nog niet mee, er was nog iets met begin zomer tijd we hadden ons bijna verslapen.
Om 11uur kwamen we aan op de verzamel plaats, we gingen naar het restaurant : "de boze Wief"
baasje en vrouwtje namen koffie en thee met appelgebak, wij moesten het doen met een koekje.
Waarom wij geen appeltaart?


 met wij bedoel ik al die Newfy's die daar ook ineens waren, Want ik was niet de enigste zwarte beer.
ik heb met iedereen direct vriendschap gesloten, met Bo, Budda, Bas, Scuba

 toen begon de wandeling we hebben een stuk van de orchideeen route gelopen, in totaal is de route 7 kilometer, maar wij hebben iets meer dan 5 kilometer gelopen. als ik van te voren wist wat een kilometer was , was ik denk ik op het terras van de boze wief blijven liggen. hihihi.


Vrouwtje heeft een hele tijd met dit vrouwtje gekletst. het bleek dat Budda een van de Goudkust was, en vrouwtjes eerste newfy was ook een Goudkust.



 Af en toe lag er een boom over het wandelpad en moesten we slootje springen of een stukje om door het bos. echte newfy survivaltocht. zie je me hierboven in actie........



Hier loopt Bas, vrouwtje was helemaal lieft op deze Beer, nou zeg...ze heeft mij toch...



 Terug bij het restaurant heb ik 2 bakken met water leeggedronken, baas en vrouwtje hebben een tosti gegeten. Scuba en Bas mochten straks even gaan zwemmen van hun baasjes, dat leek mijn baasjes ook wel wat. dus moesten we 2 kilometer in de auto naar het honden strandje.


Nou wat Bas en Scuba kunnen kan ik ook, zwemmen !!!!! dit vond ik leuk joh...

overal even neuzen, of een plasje doen, tja ik  ben tenslotte een reu....


 Andre de baas van Scuba had een bal mee, ik heb gewoon meegedaan met het spelletje.
maar Scubba zwemt sneller dan ik, dus ik kreeg het balletje niet te pakken, ik hoop dat mijn baasjes de volgende keer denken aan mijn eigen bal om die mee te nemen.

En op het honden strandje waren nog meer vriendjes , deze grote deense dog bv. die wilde wel even met ons Newfy's spelen...




Tja en van dit alles word ik wel moe hoor . de wandeling, het water, alle vriendjes.
Dus de terug weg heb ik lekker achterin de auto gelegen.
en nu lig ik bij baas. lekker veilig...........
baasjes vonden het zeer leuk en ik denk dat ik mijn nieuwe vriendjes zeker nog een keertje ga zien.
maar daar vertel ik dan wel weer van.

poot van een Newfoundlander............



...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten