zaterdag 12 april 2014

Cordi Atelier Groningen, Harmonica Quilt Hetty prins


Mijn huiswerk voor de cursus
naai 4 driehoeken  8 mag ook
ik heb dus 8 gedaan want ik wilde ze graag spiegelen.


Juf Hetty Prins geeft uitleg,  ze doet dat met het Iris  patroon


iedereen zit aandachtig te luisteren



  tips voor de liniaal, want er moet eerst veel en vooral goed gesneden worden

optie 1 driehoeken gespiegeld en 2 halve aan de zijkant.
ik vond zelf rechts de dubbele rood niet mooi.




dus ben ik bij mijn oorspronkelijk plan gebleven 2 gespiegelde driehoeken en dan 1 met rood binnen en 1 met rood buiten.


Na alle stroken op maat gesneden te hebben, tijd voor snijden van de vlieseline voor de stevigheid.
plakken met de strijkbout aan de achterkant.


het werk van mijn tafel genoot


nog een werk van mede cursist

werk van Tina

Werk van Jantje


er waren van de groep van 10 maar 2 die voor de Irissen gingen. maar wel leuk..



Het quiltje is dus nog lang niet af, er moeten nog heel veel stappen gedaan worden wil het dit resultaat opleveren dus word vervolgd.
maar ik heb in ieder geval een hele leuke en leerzame dag gehad...
onderstaande foto's een van de rechter kant en een van links...



1 opmerking: