zaterdag 4 juni 2016

Art Journal Workshop


vandaag een workshop gevolgd in Art Journaling
we gaan met een kinderboekje aan de slag
de kaft een collage van papier, tissue papier, landkaarten,
tijdschriften plaatjes, postzegels, inpakpapier, schoenendoospapier
enz..
 

we plakken de kaft met een gel medium
drogen met een heat gun

 
dan de binnenkant ,de werkwijze
Renje onze juf heeft 10 kaartjes
eerst een gesso met een stencil voor structuur

 
stencil met letters

 
 1 groot woord
 
verf


 
was kool achtige krijtjes die vervagen
 
 
met spuit inkt een hart toegevoegd
dit vond ik niet zo mooi dus getekend met scharpi pen
 
 
met stempel de pootjes

dan laten we het boekje even goed drogen en gaan met  distress inkt bezig
op een halve a4
maak je  met 2 of 3 kleuren een compositie

 
 
 
dan drukken w er stempels op

 
en deze bewerken we met chloor water zodat de vleugels weer lichter worden
deze vlinders zijn van Marjolijn
 
dan pakken we onze Art journal weer
en gaan hem opleuken met Rub-ons
 stikkertjes die je er op moet drukken en rullen
en dan trek je ze er zo weer af en het plaatje blijft zitten


zwarte streepje op de zijkanten
en glitter pasta
daarna aflakken met medium
 
 
Marjolijn haar Art Journal

 
Art Journal van Sieneke


Art journal van Jose

 
Art journal van mij
 
 
Art Journal van Renje



 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een leuke workshop. De resultaten mogen er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij was dit als een wellness dagje. Wat heb ik genoten. dit gaan we vaker doen (ook thuis, wat mij betreft).

    BeantwoordenVerwijderen